Irodaszer webáruház Hobbi kellékek webáruház Jégkár és horpadás javítás fényezés nélkül

Magyarország animált felhőképe

Útvonaltervező

Felhőkép

Főoldal / Hasznos tanácsok / Csapatban motorozás szabályai – röviden és tömören

Csapatban motorozás szabályai – röviden és tömören

 

Biztonság mindenekelőtt! Ez az első számú szabály.
Motorod kiváló műszaki állapotban legyen!
Ellenőrizd, nem járt-e le a paripád műszaki vizsgája, illetve a kötelező felelősségbiztosítása.

1.   A gyülekezési pontra mindig teli tankkal érkezz!
Vagy érkezz előbb, hogy legyen időd tankolni (ha benzinkúton van a találkozó).

2.   A pontos érkezéssel tiszteljük meg a többieket!
Ha forgalmi okokból, vagy bármi más okból előre láthatóan késel, sms-ben, vagy telefonon jelezd a „túravezetőnél”.

3.   A „túravezető” egy rövid eligazítást tart a résztvevőknek!
Melyben ismerteti az általános szabályokat, tervezett útirányt, tervezett megállási helyeket és meghatározza mindenki helyét az oszlopban! A motorkerékpárok teljesítménye alapján alakul ki a sorrend. Közvetlenül a túravezető mögött a gyengébb motorokkal rendelkezők menjenek, a konvoj végére a gyorsabb motorok kerülnek, mert azokkal könnyebb utolérni a többieket, ha lemaradnak.

4.   Csapatban motorozáskor mindig kell, hogy legyen egy „túravezető” ember!
Aki természetesen legelöl megy. A „túravezető” haladás során a KRESZ előírásainak betartása mellett olyan sebességet diktáljon, hogy a mögötte motorozók azt szabálysértés elkövetése nélkül is tartani tudják, valamint vegye figyelembe az esetleges igényeket, kisebb teljesítményű motorok lehetőségeit és mások képességeit is!

5.   A menetoszlopot a „záró” kíséri!
Feladata a lemaradt motorosok segítése. Lehetőség szerint rutinos, határozott és józan ítélőképességű motoros legyen, aki ismeri a „túravezetőt”. Tudnia kell az utat, hogy adott esetben vezethesse a lemaradókat. A „záró” feladatának egyik nehézsége, hogy ő marad le mindig a legjobban, ezért sokszor nagyobb sebességre kényszerül, mint a többiek.

6.   Indulás előtt mindenki foglalja el helyét a menetoszlopban!
Legjobb, ha a motorok a sávon belül zippzár alakzatban követik egymást.

7.   A számodra meghatározott helyet csak indokolt esetben hagyd el!
A „csoporttagoknak” legfontosabb felelőssége, hogy vigyázzanak az előttük haladóra és ne veszítsék el a mögöttük haladót. Mindenki a mögötte haladóért felel! Ez különösen az autópálya kijáratoknál, útkereszteződéseknél, lámpáknál fontos.

8.   Menet közben a sorrend nem változik! Előzés nincs!
A túravezető a felezővonal mellett, tehát a sáv baloldalán megy, hogy belássa az utat és ellásson a csapat utolsó emberéig is. A többiek hozzá képest jobbra-balra eltolva, egymás mögött haladnak, és az előttük motorozót semmilyen esetben nem előzik meg. A sorrend újraalakítását megálláskor, újraindulás előtt lehet változtatni. Aki a menetoszlopból – bármilyen okból – kiáll, az a csapat végére sorolhat be újra a „záró” elé.

9.   Figyelj társaidra, közlekedjen úgy, hogy azokat ne veszélyeztesd!
Egy csapatban mindenki felelősséggel tartozik a többiekért, ezért folyamatosan figyelni kell mindenkire, de elsősorban a közvetlenül előttünk és mögöttünk haladóra. Bármikor előfordulhat műszaki hiba, baleset, esetleg darázscsípés. Ha menet közben problémát észlelünk, minél hamarabb szólni kell a sor elején haladónak!

10.   Mindig tarts megfelelő követési távolságot!
Nagyon fontos figyelni a követési távolság felvételénél, hogy teljesen más a fékútja egy choppernek, sportmotornak, túramotornak!

11.   Az egymás melletti motorozás semmilyen körülmények között nem ajánlott!
Mivel nem biztosít elég helyet a manőverezésre.

12.   Figyeld mindig a visszapillantó tükrödet!
Menet közben sokan elfelejtik, hogy a motor mögött ugyanolyan élet van, mint előtte. Motorozás közben a visszapillantó tükör rendszeres használatával nagyon sok veszélyhelyzetet megelőzhetünk, illetve elkerülhetünk. Továbbá tudni fogsz a mögötted motorozókról is. Így esélyt adsz arra, hogy biztonságban motorozhasson.

13.   Ha valami bajt észlelsz a motorodon vagy valamivel problémád adódik, jelezd az előtted haladónak!

14.   Megálláskor igyekezz úgy helyezkedni, hogy ne akadályozd a többiek érkezését.
Mindig tankold fel a motort teljesen, hogy ne miattad kelljen megállni legközelebb. Igyekezz, hogy ne rád kelljen várnia a többieknek. Megállásnál beszéljétek meg, minden rendben van-e, meddig álltok, merre mentek tovább, hol lesz a következő megálló.

15.   Tartsd be a KRESZ előírásait!

Záró gondolatok…

A csapatos motorozás mindenkitől odafigyelést, felelősségtudatot, és józan gondolkodást követel. Nemcsak magunk épségéért vagyunk felelősek, vigyáznunk kell a többi motorosra is, folyamatosan figyelemmel kell tartanunk mind az előttünk, mind a mögöttünk haladókat. A csapatban való motorozás nagy felelősség társainkkal szemben, ezért fontos hogy mindenki tisztában legyen a saját és a motorkerékpárja teljesítőképességével és ezek szerint motorozzon!

 

Forrás: kösz Fecó :-)

Motor Zóna - Minden jog fenntartva - Copyright 2006 - 2017

gemstone web design