Kiszivárgott az új Hayabusa videója (Motorinfo)
Bár a hivatalos bemutató csak holnap lesz, már kikerült a világhálóra a gyári videó. A 3. generációs modell a két előddel együtt gurul egy szakaszon, ahol jól megfigyelhetőek a külső különbségek is. Az erős elektronikai csomaggal támogatott erőforrás adatairól holnap lesznek bővebb információk.
[2021. február 04 10:12:20.]
Triumph Daytona 1200 RS a Kar Design tervei alapján (Motorinfo)
Pár napja jelent meg az új Speed Triple, amire már le is csapott a Kar Design brit tervezője. A Daytona modell már az első Triple verziójánál is jelen volt. Akkor még a naked típus egy gyengébb erőforrással volt szerelve, míg 2001-ben megkapta a Daytona erőforrását. Módosították az erőforrás leadását de egy idomzat és pár apróságtól eltekintve a két modell megegyezett. Az angol gyártó már kivonult az 1000 cm3 feletti sportmotorok piacáról de a mostani tervvel akár vissza is léphetne egy különleges háromhengeres erőforrással. A burkolat a Daytona 765 elemeit és a Moto2 vonalait egyesíti. Kar Lee szerint az 1160 köbcentis erőforrás átdolgozásával 195 lóerő lenne elérhető. Már csak a Triumphnak kell lehetőséget látnia ismét a sportmotor piacban és a tervező rajzaiban :). Forrás : Motokandi.com
[2021. február 03 09:06:04.]
Illegális hulladékként akartak bontott alkatrészeket csempészni Olaszországból Afrikába (Motorinfo)
Az Olasz Vámhatóság Genova kikötőjében talált egy konténert, amely tele volt elbontott motorok alkatrészeivel. A különféle mechanikai hulladékot tartalmazó szállítmány hamisan, pótalkatrészként volt feltüntetve a fuvarlevélen. Az alvázakból és alkatrészekből kicsiszolták az azonosító kódokat. A 2020 márciusában indított nyomozás felderítette, hogy a hulladékot Nyugat Afrikába szerették volna szállítani. Az ügyben 30 ember ellen indult eljárás, mely határokon átnyúló okmányhamisítást, csalás és lopott gépjárművek átvételét tartalmazza. Via: Insella.it
[2021. február 03 08:35:13.]
Suzuki SV650 : Euro5 homologizáció és 3 új szín (Motorinfo)
A Japán gyártó mérnökei tovább csiszolták a piac egyik legkedveltebb V2-es erőforrását. A 645 köbcentis V-Twin teljesíti az Euro 5 homologizációs követelményeit, méghozzá teljesítmény veszteség nélkül. A 2021-es modell esetében a lóerő és a nyomaték adatok is megfelelnek az előd paramétereinek, melyek 76 LE és 64 Nm jelentenek. A gyártó által megadott ( WMTC) átlagos fogyasztás továbbra is elképesztő 3.9 liter/100 km. A típus futóműve, elektronikája és megjelenése továbbra is változatlan marad. A 785 mm-es ülésmagasság és a mindössze 197 kg-os menetkész tömeg kezdőknek és haladóknak is izgalmas menettulajdonságokat kínál. 2021-ben továbbra is alapfelszereltség az ABS, az Easy Start rendszer és az alacsony fordulatszám asszisztens. Az Easy Start megkönnyíti a motor indítását, a fordulatszám asszisztens pedig segít a motorosnak az optimális elindulásban.
[2021. február 02 18:56:21.]
Kovács Bálint: ?Az alapok megvannak, jöhet a nagypályás edzés? (Motorinfo)
A kialakult egészségügyi helyzetben sem pihennek a H-Moto Team gyorsasági motorosai. A csapat élversenyzője, Kovács Bálint fizikai és mentális felkészülésének nagy részét már maga mögött tudja, és készül a februári Spanyolországban rendezendő tesztekre. Kakuszi Ádám itthon folytatja a januárban elkezdett felkészülését. Noha jelenleg semmi sem biztos a nemzetközi sportéletben, és azon belül a gyorsasági motorsportban sem, a H-Moto Team két pilótája azonban kőkeményen készül a 2021-es esztendő feladataira. Kovács Bálint idén a tervek szerint a Spanyol Superbike Bajnokságban indul a cseh New2Project Yamaha R1-s versenygépével, de továbbra is folynak tárgyalások arról, hogy ott lesz néhány futamon az Endurance-világbajnokságon, melyen 2019-ben mutatkozott be. Egész januárban fizikális és mentális felkészülésen vett részt, míg februárban végre jöhetnek számára a nagypályás motoros edzések. ?Nem egyszerű a helyzet a vírus miatt, de természetesen a felkészülés minden elemét végigcsináltam, amit januárra terveztünk. Ennek alapját a Fit4Race-es edzések adják, ám a mentális felkészüléshez beiktattuk a Yogasecrets óráit is heti egy alkalommal. Ez a tréning a pszichikai állapotom javítása mellett, ami a relaxációban játszik fontos szerepet, olyan izmokat is megerősít, amelyek fontosak lehetnek motorozásnál. Emellett folyamatosan pitbike kismotorral is edzek Kiskőrösön. A cseh csapatommal krosszozni is voltam, azaz az állóképességemmel idén sem lehet probléma. Nagyon várom már a […]
[2021. február 02 18:35:32.]
Japán vagy nem japán? (Totalbike - 24?ra)
Kellemes, megbízható, nyugodt nakedet keresek, 1,5 millióig. Érdemes japánon kívül mást is nézni?
[2021. február 02 15:39:00.]
Indian FTR 1200: 2021-ben 4 új változat és 17?-os kerekek (Motorinfo)
Megújul az FTR paletta, mely 4 négy verziót kínál : a Basic, D, R Carbon és a Rally típusokban. A 2019-ben debütált motor erőforrását erősen felülvizsgálták, az amerikai cég mérnökei. Módosították a vázat, hogy növeljék a motor kezelhetőségét és mozgékonyságát. A négy változat is az optimalizálást szolgálja, melyek közül a Rally hasonlít a legjobban a régi modellhez. Elöl 19?, hátul 18? kerekek már csak ennél az egy modellnél található. A másik három típus alapfelszerelésként 17? kerekekkel és Metzeler Sportec abroncsokkal lett szereltek. A sportosabb kerekek mellé teljesen állítható futóművet és módosított villaszöget (25 fok )terveztek az Indián munkatársai. Az állítható futómű rugóútja 120 mm-re csökkent, aminek köszönhetően az ülésmagasság 36 mm-rel került lejjebb. A 806 mm-es magassághoz 40 mm-rel keskenyebb kormány társul. Bár a 1203 cm3-es erőforrás teljesítménye változatlan maradt ( 123 LE és 120 Nm), a blokk már megfelel az Euro5 követelményeinek. Végül egy teljesen új 4,3 hüvelykes kijelző és új színek teszik teljessé a ráncfelvarrást. Összességében az Indian a jobb használhatóság irányába vitte a méltán népszerű FTR modellt. A magasság csökkenése, a 17? kerekek vagy a jobb gázreakció, mind lehetővé teszik, hogy szélesebb közönség kedvence lehessen a 2021-es változat.
[2021. február 02 00:59:50.]
"És ez neked miért jó?" (Totalbike - 24?ra)
Nem mindenki érti, pedig a Husqvarna Vitpilen igazi műalkotás.
[2021. február 01 07:45:00.]